05 september 2011

Külalaat!

Meie küla eided on ringteekaunistamises osavad
Kui satud meie külla, siis võib juhtuda, et tunned end nagu Prantsusmaal, kus round-point`i tuhin on kestnud juba aastaid. Tsiteerides Peter Mayle`i on väikese küla kohta ringteid nii palju, et pea võib hakata ringi käima. Seepärast on käibel "kohtume ringteel" ja ainult oma küla inimene saab aru, kus siis täpsemalt. Sattudes võõrana nendesse ringidesse tiirlema, siis võid mingil hetkel  tunnistada, et oled lootusetult eksinud. Lisaks mõõdavad "sissetungijat" alati vähemalt kümmekond väikest silmapaari, kindlasti on esindatud titega ja koeraga jalutajad ja mõned koerad, kes omapäi on otsustanud jalutama minna. Keegi on oma roosa jalgratta otse keset sõiduteed parkinud ja ise tähtsamatele asjatoimetustele suundunud, keegi otsustab täie endastmõistetavusega täpselt auto nina eest üle sõidutee astuda, kindlasti tuhiseb ei tea kust ilmunud jalgratturite kamp tour de france`i kiirusel mööda ja kui hakkad juba sihtkohta saabuma, siis sööstab kõrgete väravate  tagant sinu poole täiesti ootamatult  ja  ilma igasuguse pidurdamiskavatsuseta mini-atv.
Ise aga ohkad rõõmsalt, sest oled jõudnud koju! Kodus võib muidugi juhtuda, et "laastav rohutirtsuparv" on just Sinu külmkapi tühjendanud või Sinu abieluvoodis endale mõnusa peas teinud, aga sellised asjad lihtsalt "juhtuvad iseenesest noh" ja isegi ei tundu kuidagi pahatahtlik peale pikka ja põhjalikku "kui kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest.."

Sama sotsiaalselt ja lustakalt kulgevad ka külapeod ja iga-aastane koolialguse maiustuste-mänguasjalaat, kust saab sümboolse raha eest kõhu head-paremat täis ja kõik toimub otse loomulikult- ringteel!

Meie inspiratsiooniks ja levitamist väärt maitsepommiks olid ka blogitoidud, nagu tšillimoos ja laimikook ja kitsejuustuvõileib!

Kitsejuustuvõileib tšillimoosi ja maasikaga

viilutatud ciabattat (nt Hagari oma), oliivõli
maasikad, pisut mett ja balsamicokreemi
kreemjat kitsejuustu
tšillimoosi

Ciabattaviilud piserda oliivõliga ja rösti 200 kraadises ahjus umbes 10 minutit. Määri peale pehmet kitsejuustu, lisa teelusikatäis tšillimoosi ja mee-balsamicokreemi segus hoitud maasikaviilud.

Maitseelamus minu jaoks!


4 kommentaari:

  1. Täna teen ma pidulikult oma esimese kommentaari. Sest ma olen üritanud mitmeid kordi, aga alati miski takistus tekkinud - kas arvuti kinni jooksnud või pole piisavalt õigusi kommenteerida:)
    Kallis õeke - sa oled suurepärase blogi teinud. Kui ma ennem toidule eriti suurt rõhku ei pannud, siis peale sinu jututoa avamist olen ma vaadanud sellele huvitavale tegevusele nagu toiduvalmistamine ning selle nautimisele hoopis teise pilguga. Lugedes neid väikeseid novelle, ma peaagu tunnen neid maitseid, millest juttu on. Olen palaval suvel ka päris palju käinud väljas einestamas ja kui palju ma olen kohanud ükskõiksust nii toidu valmistamisel kui serveerimisel. Kirglikkust on vähe -ehk seda mida ma kohtan sinu lugudes. Sest see pole ju enam see, kui sulle tuuake puuduvad toiduained hiljem või ei võeta raha ebaõnnestunud eine eest. Aga sulle jõudu ja väledat sulge edastamaks seda toidukirge ning huvitavaid lugusid.

    VastaKustuta
  2. No nüüd ma küll punastan..Ilmselt võiks enamik toidublogijaid siis isikliku restorani avada, need keda ma kohanud olen oskuste, tahtmise ja toidukirepuuduse all ei küll ei kannata.

    VastaKustuta
  3. Ohoo, milline tore üritus! Näib, et veel üks vingete eitedega küla:)

    VastaKustuta
  4. Juba sajandivanune rätikutikand ütles- elagu eesti eided! Ja eesti külad! Ja laimikoogi sisse läheb mul tõesti 6 laimi, et paras oleks.

    VastaKustuta