03 oktoober 2011

Pliinid vene moodi

Oktoobrikuu on käes – ta karge taeva all
mets lehti viimaseid nüüd poetab salamahti.


Nüüd on minu armsaim aeg! Kuid kevad – piin on see:
ta sula kaasa toob ja tüütu porileha.
Põen, olen kärsitu ja midagi ei tee.
Karm talv on hubasem – siis virgub vaim ja keha.
Ta lund ma armastan – kui tuleb saanitee,
kuuvalgel lausa lust on sõitu teha
koos noore neiuga, kes argsel värinal
kätt vargsi pigistab sul karusvaiba all.


Aleksander Puškin  "Sügis"

Kas pole mitte värskendav vaatenurk? Mitte, et ma kevadeõhkaja ja sooja mere rannalemb ei oleks, aga talvevihkamine on ka natuke nagu devalveerunud minu jaoks. Pole paremat kui alpidest alla tuisata, suusatada lumises metsas, uisutada järvejääl, peale sauna lumehange hüpata, lõket teha, rääkimata saaniga sõitmisest kuuvalgel karusvaiba all ja jõuludest..  Kuna mul oli juhust käia viinakuud avamas seal, kus viina osatakse võtta- vene restoranis, siis tekkis suur soov proovida, kas vene köök kodus mitte paremini välja ei tule! Tuli küll! Kõige usaldusväärsem allikas selles küsimuses (minu jaoks) Zastserinski.

Käärita valmis tatrapõhi. Selleks sega alljärgnevad ained ja Zastserinski ütleb, et jäta 12 tunniks külmkappi hapnema. Mul niipalju kannatust ei olnud, lasin seista 3-4 tundi soojal pliidil.


100 g tatrajahu
300 g piima
85 g tumedat õlut
50 g vett
15 g värsket pärmi

Käärinud tatrapõhjale lisa:

2 munakollast
70 g sulatatud võid
70 ml vahukoort
soola
suhkrut
valget pipart
150 g nisujahu (sõelutud)

Klopi munakollased, leige sulatatud või ja vahukoor. Sega hästi läbi. Maitsesta soola, suhkru ja valge pipraga. Lisa lõpuks nisujahu. Vahusta 5 munavalget koos väikese koguse (0,5 g) soolaga tugevaks vahuks ja sega taignaga. Esmalt 1/3 munavalgest ja siis ülejäänud munavalged rahulikult, et mitte rikkuda tekstuuri. Maitsesta veel üks kord ja lisa vajadusel soola.

Soojenda malm- või teflonpann. Lisa selitatud või ja oota, kuni või kuumaks läheb. Sobib ka neutraalse õliga praadimine. Pane taigen pannile ja prae keskmisel tulel paar minutit. Keera ümber ja prae veel 2-3 minutit.

Serveeri koos seenesalatiga (hakitud seened, sibul, õun, hapukoor, till). Kõige õigema maitse annavad leotatud soolariisikad. 
Pidulikul puhul aga paku koos kalamarja, hapukoore ning hakitud sibulaga. 

Allikas: Terevisioon
Kokk: Roman Zaštšerinski

0 kommentaari:

Postita kommentaar