18 märts 2012

Ürdisoolas kana

Minu köögis käib hügieenikontroll ja toiduteadlane ühes isikus. Inspektor on täielik tuus, kes ilmub suvalistel kellaaegadel. Tavaliselt on kaks varianti. Inspektor ilmutab üliinimlikku ülemeelikust, ei uuri batsillide võimalikkust, lammutades söögi algosakesteks. Ei küsi tooraine päritolu ega säilivusaja kohta. Itsitab oma naljakate või vähemnaljakate vastuste ning häälitsuste, koomiliste pooside, armastuskirjade, nätsumullide ja muidu tobedate lõustade peale. Pistab möödaminnes miskit põske ka. Või on ekstra morn, katsub ja uurib ja mõõdab kahtlustavalt igat potti, külmkapi sisu, valmissöögist rääkimata. Sellises meeleolus inspektor käratab kõuehäälel: "Mis LIHA see on?" Sellisel juhul tuleb sada diplomaatilist lahendust pähe- kas täna oleks targem ütelda "vasikas" või "lehm" või.. Igal juhul tuleb olla ettevaatlik, parem kui ei ütle part, hani või issand hoidku- lammas. Igasugune diktatuur minu köögis on mulle vastukarva, kui ma just ise see diktaator ei ole.. Aga demokraatiat silmas pidades, tuleb rahva häält kuulata ja ütelda .. KANA. Siis on kõik hästi ja rahu maa peal! Nagu  söögist näha- ma kohe kardan seda inspektorit,  varsti 14.
Unistustes teen ma duck confit, aga reaalsus on kana. Vähemalt protseduuri päris algus ja päris lõpp sarnaneb ühele ideaalsele confit-ile, millest ma lähiajal kirjutan. Hetkel boonuseks ürdisoolas ülimaitsev kana sousti ja keedukardulasega. Üheaastane lõi tantsu lahti ja meeskodanik ütles, et keel on tuharate piirkonnas. No ma ei või, kaua ma pean seda kanaülemvõimu veel kannatama?


Ürdisoolas kana

4 kanakoiba
sorts õli
sorts valget veini
sorts vett
sorts rõõska koort

Ürdisool

2 spl meresoola
2 spl suhkrut, eelistatult pruuni
2 loorberilehte
2 spl värsket tüümiani
2 spl peterselli, siledalehelist
1 tl musta terapipart 

Ürdisoola komponendid purusta ühtlaseks massiks, võib ka saumikseriga. Saadud seguga määri sisse kanakoivad ja pane ööseks külmkappi.  Järgmise päeva pealelõunal lao kanakoivad raske kaanega ahjupotti, vala juurde sorts õli, vett ja valget veini. Küpseta kaane all 200 kraadi juures 50 minutit. Võta kaan pealt, tõsta temperatuuri 225 kraadini ja küpseta veel 20-30 minutit. Vala kastmesse rõõsk koor ja rõõmusta hea kanatoidu üle!


0 kommentaari:

Postita kommentaar