01 detsember 2015

Araabiamaa apelsinikook

Aga kui oli käes kahesaja seitsmekümne seitsmes ööaeg, ütles Šahrazad: “Rahvasuu teab ka veel rääkida, et Abd Allah ibn Abu Kiljaba ratsutanud ükskord oma kaotsiläinud kaameleid otsima. Ta rännanud Jeemenimaa ja Seebamaa kõrbeid pidi ringi ja jõudnud suure linnani, mis olnud kindlusemüüriga ümbritsetud, ja müüri tagant paistnud taevani kõrguvad paleed. Ja kui Abd Allah oli seda linna näinud, arvas ta, et saab seal ehk midagigi teada oma kaamelite kohta, ja seadnud sammud linna”.
Minu kõrvu on küündinud, oo õnnelik valitseja, et Abd Allah ibn Abu Kiljaba ütles: “Ja ma tulin oma emakaameli seljast maha ja sidusin ta jalad kammitsasse ja võtsin südame rindu ja läksin linna ja hakkasin astuma kindluse suunas. Ja ma nägin suurt kindluseväravat, millele pole maailmas võrdseid laiuse ega kõrguse poolest. Ja need väravad olid ehitud mitmesuguste valgete, punaste ja roheliste kalliskividega ja iseäranis rubiinide ja safiiridega. Ja kui ma olin seda näinud, siis panin ma nähtut kangesti imeks ja kõik siin paistis mulle nii suursugune. Ma olin jahmunud ja rabatud, aga ometi läksin ma kindlusesse sisse, ja ma nägin, et see kindlus on pikk ja lai justkui mõni linn. Ja kindluse sees olid kõrged paleed ja igas palees oli palju ruume, mis kõik olid kaunistatud kulla-hõbedaga ja rubiinide, safiiride, topaaside ja muude mitmevärviliste kalliskivide ja pärlitega. Ja isegi maapind oli seal suuri pärleid ja muskuse-, ambra- ja safranikuulikesi täis puistatud.”
1001 ööd

See retsept avaldati esmakordselt 1968. Raamatu nimi oli “Book of Middle Eastern Food” ja kirjatüki autor oli Claudia Roden. Klassika ei sure. Tol ajal polnud köögikombaine, apelsinid keedeti ja aeti läbi sõela. Meile sobis see isadepäevaks ja on ideaalne jõuludeks. Või siis 1001 öö muinasjuttudeks. Niiske, mahlane, aromaatne. Ilmselgelt tõeline klassik.


Araabiamaa apelsinikook


250 g mandleid, kooritud, jahvatatud
250 g suhkrut
6 muna
300 g kumkvaate (või apelsine, mandariine, NB! koos koorega)
1 tl küpsetuspulbrit



Pese kumkvaadid (või mandariini, apelsinid). Olenevalt sellest, mis suuruses vilju kasutad, keeda koos koorega 1/2 kuni 2 tundi. Jahuta. Eemalda seemned, püreesta.
Eelkuumata ahi 180 kraadini.
Vahusta munad suhkruga, sega juurde ülejäänud ained ja kumkvaadipüree.
Pane koogivormi küpsetuspaber, määri rasvainega. Kalla taigen vormi ja küpseta 45 minutit.

See koogipärl ei koltu ega vaheta värvi iialgi.



PS Nagu araablased ütlevad: He who has a certain habit will have no peace from it.
Otsides seekord araabiapäraseid toite, leidsin tõelisi imesid. Ühtlasi avastasin , et juba enne mind on neid imesid avastanud nami-nami Pille ja muidugi puhta-rõõmu Piret.

0 kommentaari:

Postita kommentaar